lyckoslanten

Denna blogg kommer att handla om mig & min familj och allt vad vi har för oss. Häng med vetja...

Sandfjord igen

Publicerad 2013-04-25 07:10:00 i Resor,

Jaha ja då har vi åter landat i Sandfjord, Norge & kl är 10.30. Resan gick bra och nu ska vi vänta till bussen går 18.15 mot Oslogallerian. Väl där går bussen mot Västerås kl 23.00. Vi kommer vara framme kl 05.00 och bussen till Bålsta går kl 05.20 Ska bli så skönt att åka bil hem sista 2 milen.
Vi vänta och vänta och vänta nu börjar det bli lite jobbigt att vänta mer. somna til slut hängandes över cafébordet egentligen ganska pinsamt men vad gör man.... Till slut så blev det dags för  Lilly & Andre´s avfärd så till slut var vi själva på flygplatsen igen bara att vänta 2 timmar till. Så härligt att kunna kliva på Torp-expressen och kunna sitta någolunda bekvämt i ca 2 timmar vi slumsa nästan hela vägen och blev ännu jobbigare att kliva av bussen uppe i Oslo, vi satte oss att titta på en film som heter 13 snart 30 med Jennifer Garner, den va bra så vips så var det nästan dags att kliva på Swebus mot Västerås wihoooo. Vi sov nästan hela vägen dit så väl där va det bara att hoppa till nästa buss där satt vi på datorn och började titta på Soul surfer den är också bra hann inte ens titta klart på den förräns vi va i Bålsta igen ÄNTLIGEN... väntade i 25 min tills min älskling kom med bilen Vi körde honom till jobbet innan vi åkte hem.

Till flygplatsen

Publicerad 2013-04-23 23:30:00 i Resor,

Taxin lämnade av oss på flygplatsen kl 21.00 Flyget går imorgon bitti 06.45 yippiee vi får försöka roa oss här i 10 timmar. Det går säkert bra jag känner mig harmonisk nu efter att ha hittat graven så jag tror jag kan vänta i evigheter nu ha ha. Så här roar sig Jennifer & André medans vi försöker vila lite.

Sista dagen

Publicerad 2013-04-23 17:07:00 i Resor,

Idag är det sista dagen för oss att kunna komma till Inca och se vart min bror ligger begravd. Vi skulle hyra en bil ihotellreceptionen men när den väl kom dit så fick jag inte hyra den då jag inte hade mitt körkort, spelade ingen roll att det hade blivit stulet och jag hade en polisanmälan suck. Det slutade med att vi checkade ut från hotellet och se tog en taxi därifrån upp till Inca, vi hade inte tid att åka förbi sjukhuset där brorsan dog utan jag fick ta några bilder genom taxirutan, nu så här i efterhand så är det bara att konstatera att jag nog inte hade hittat till kyrkogården själv. Så skönt att taxin stod kvar med allt bagage utanför och vänta medans vi skulle in och leta efter graven. Vi sprang runt runt och runt men vi kunde inte hitta den, så till slut fick jag nog lite panik och bara ropade rakt ut - Ge mig ett tecken vad som helst, en fågel, en blixt, snälla jag kan inte åka härifrån innan. Vi sprang vidare och då helt plötsligt plinga en klocka på kyrkogården, där står en liten gammal man som på spanska berättar att kyrkogården stänger för kvällen. Lilly förklarade för honom med både engelska samt lite spanska att vi behövde hjälp att hitta graven så vi fick lite hjälp av honom men det sluta med att Jennifer hitta graven, siffrorna syntes väldigt dåligt men vi fann den till slut. Puh...... Lättnaden va enorm och gråten satte sig i halsen och tårarna rann. Äntligen tillsammans igen efter 4.5 år.
Väldigt fin kyrkogård, här kan du vila i frid
Jag älskar dig för alltid

Det är kallt

Publicerad 2013-04-22 17:54:00 i Resor,

Ja du det är verkligen kallt viförsöker ligga och sola men det är stora moln så det är lite svårt.

Cala MIllor

Publicerad 2013-04-22 14:50:00 i Resor,

Idag vaknade vi med lite hopp, då jag vet att en kompis ska skicka ner pengar så vi klarar oss dagarna vi är kvar här wihooo. Vi gick in till banken i S´IIlot och fick en vägbeskrivning till Cala Millor, väl där efter en timmes raskt tempo fick vi fråga oss fram till postkontoret som var knutna till Western Union, så jäkla skönt när överföringen var klar och jag hade lite pengar i handen igen. Jag blev så jäkla glad så jag var bara tvungen att köpa en liten sparbössa till min älskade man som jobbar på posten hemma i Sverige, självklart är sparbössan en brevlåda hihi. Tog en fika och tog kort på postenbilen innan vi skulle ta det lilla tåget hem till SÍllot igen.
Lägger ut lite bilder.

Roade oss

Publicerad 2013-04-21 19:01:00 i Resor,

Medans vi väntade på maten tog vi lite bilder på deras bordsunderlägg

Kinamat

Publicerad 2013-04-21 18:59:00 i Resor,

I helgen har vi ätit både lördag och söndag på en kinakrog det är så gott.

Stor brevlåda

Publicerad 2013-04-20 20:13:00 i Resor,

Kolla jag blev tvungen att posera med brevlådan allt för min älskling (brevbäraren).

Plånboken stulen

Publicerad 2013-04-19 18:25:00 i Resor,

Jaha så har det hänt som inte fick hända, min plånbok blev stulen ur min väska, satan i helvete.
Fick jaga ifatt den lokala polisen som patrullerar längs gatorna och säga till dom, gick tillbaka tillaffären vi hade varit utanför för att dom skulle kunna gå in med ägaren och kolla igenom övervakningsfilmerna, själv fick vi åka tillbaka till Cala Millor och göra en polisanmälan på polisstationen, minman fick hjälpa mig att spärra alla kort, körkort mm.
Inte kul alls, vad gör man på Mallorca utan pengar eller kort, du kan fan inte göra mycket. Hade ju inte en krona på mig, pratade med sverige men kan inte få hjälp förräns på måndag att fåpengar insatt på western union. Så hela helgen har varit ganska dyster och tung, vi har försökt göra det bästa av det hela men visst gnager det i huvet på mig. Så denna helg går bort liksom vädret, blåser så kallt och ingen sol, vi går omkring ute i vinterjackor och fingervantar Yipppieee.

Åka till Alcudia idag

Publicerad 2013-04-19 09:02:00 i Resor,

Idag hann vi med frukosten, sen hyrde vi en bil och körde mot Alcudia, där min bror hade bott med Lilly & André.

Här väntar vi på bilen vid hotellet.

Nu bär det av mot Alcudia.

Här kommer lite bilder från där Lilly & brorsan jobbade, bodde, fikade innan dom hamnade på sjukhus båda två.

Strosa runt

Publicerad 2013-04-18 09:42:00 i Resor,

Idag tog vi sovmorgon och kom ner alldeles för sent till frukosten så den va bort dukad, suck. Ut på jakt efter lite att äta alltså. Hittade lite bröd, skinka,ost samt lite kylskåpsmagneter hihi

Hotellet Playa Blanca

Publicerad 2013-04-17 18:36:00 i Resor,

Nu har vi checkat in på hotellet, varsitt dubbelrum, det känns skönt. Nu ska vi packa upp och bara lata oss ikväll gå och äta någonstans vi får se vart vi hamnar, här kommer lite bilder.

Palma

Publicerad 2013-04-17 14:31:00 i Resor,

Så skönt att få kliva av planet och hämta bagaget. Nu ska vi ta en taxi till hotellet som ligger i S´illot.

Sandfjord flygplats / Norge

Publicerad 2013-04-17 08:39:00 i Resor,

Nu har vi klivit av bussen och har precis träffat min svägerska Lilly och brorsonen André. Åh så kul att se dom igen.
Nu är det bara att vänta på att få kliva på planet som ska ta oss till Mallorca.

Norge

Publicerad 2013-04-17 06:22:00 i Resor,

Dags att åka buss från Västerås till Norge & Oslo gallerian.
Sitter nu på gallerina i Oslo och väntar på Torp-Expressen som ska ta oss till Sandfjord Torps flygplats.

Dags för show på Joar Blå.

Publicerad 2013-04-16 21:46:00 i Allmänt,

Ikväll är det dags för den stora showen på Joar Blå i Enköping.
Musikestet på gymnasiet har kämpat under hela terminen med att sätta ihop den, det ska bli så SPÄNNANDE att äntligen få se den. Showen har ju blivit omskriven i tidningen 2 ggr redan

Showen

Publicerad 2013-04-16 21:07:00 i Allmänt,

Showen som musikestet i Enköping gjorde va superbra, synd att min dotter Madelenes mygga inte funkade då hon skulle sjunga, hon sjöng även fast det inte hördes, rörde inte en min, bra kämpat gumman, jag är så stolt över dig att du inte tappade fattningen.

Om

Min profilbild

Lillemor

Jag heter Lillemor och är gift och har tre flickor. Jobbar som butiksbiträde på Willys. Gillar att sjunga,resa,umgås med familj & vänner Och då jag precis har kommit igång med mitt bloggande så vet jag inte riktigt vad som kommer att skrivas men att det finns massor det är helt klart Enjoy!!