lyckoslanten

Denna blogg kommer att handla om mig & min familj och allt vad vi har för oss. Häng med vetja...

Inskrivningen

Publicerad 2012-09-18 21:06:00 i Inför / Gastric bypass,

18/9-2012
Va inne på Akademiska Sjukhuset vid 8 i morse. Gick först in till provtagningen, där hann jag bara sitta en liten stund innan det va dags att gå in. Där tappade dom 5 rör blod. efter det kunde jag åka upp till avdelningen och lämna mina saker innan jag skulle åka hiss ner till EKG, det gick lika fort där så snart va jag på väg upp i hissen till avdelningen igen. Satt en stund i dagrummet innan jag fick träffa läkaren som ska vara med under operationen. Vi pratade om hur operationen skulle se ut och efter det fick jag vänta i dagrummet igen. Efter 1 timme fick jag träffa sjukgymnasten som skulle visa hur man andas och reser sig efter operationen, sen fick jag sitta i dagrummet i 3 timmar och vänta på att få träffa narkosläkaren och det fanns inga oklarheter inför morgondagen så jag fick åka upp till avdelningen igen. När jag kom upp fick jag en sängplats och kunde äntligen låsa in mina grejer. NU kunde jag verkligen lägga mig påsängen och titta lite på tv, självklart så slumrade jag till en stund. När jag vakna tillsågick jag upp och tog en kopp te, sen kollade jag på Halv åtta hos mig(MAT) programmet sen va det dags för Danspalatset Playa del Sol & efter det va det Svenska Hollywoodfruar,efter det var det dags att duscha med bakteriedödande medel samt få en blodförtunnande spruta.Naturligtvis ska jag ta min allra sista soppa också. En kille kom in och skulle sätta nål i handen men efter 3 misslyckade försök så kom en annan in & gjorde det på första försöket, puh det va bra.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lillemor

Jag heter Lillemor och är gift och har tre flickor. Jobbar som butiksbiträde på Willys. Gillar att sjunga,resa,umgås med familj & vänner Och då jag precis har kommit igång med mitt bloggande så vet jag inte riktigt vad som kommer att skrivas men att det finns massor det är helt klart Enjoy!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela