lyckoslanten

Denna blogg kommer att handla om mig & min familj och allt vad vi har för oss. Häng med vetja...

Dagen efter operationen

Publicerad 2012-09-20 15:23:00 i Inför / Gastric bypass,

 
20/9-2012
Legat och lyssnat på allt slammer i korridoren, under natten har det kommit en helikopter flera gånger, lät nästan som den skulle flyga in i fönstret. Svårt att sova, det dammar i munnen så törstig, dom kom in och sa att jag skulle upp och duscha. Men innan jag fick göra det så tog dom mer rör med blod samt slet bort tejpen över agrafferna. Dom tog även bort nålen i armvecket, efter en stund kände jag va armen blev tung och när jag tittade på den så va hela ärmen full med blod det bara rann ur armvecket, blev ju tvungen att larma så dom kom in och tejpa om lite bättre, efter det låg jag en liten stund innan jag gick upp för att duscha, låssa dörren fick jag inte göra utan det skulle vara en utanför så dom visste att jag var ok. Så skönt att få sucha samt borsta tänderna. Skönt att få på sig rena kläder och sen kunde jag bara sitta och vänta på att ronden skulle komma. Dom frågade hur jag mådde och och jag sa Helt ok faktiskt med tanke på ingreppet. Idag får jag dricka 5 dl vatten. Så det har jag kämpat med i dag samt traskat runt i korridorerna. Har tagit smärtstillande idag men inte pga av operationen utan på smärtan i händerna där droppet sitter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lillemor

Jag heter Lillemor och är gift och har tre flickor. Jobbar som butiksbiträde på Willys. Gillar att sjunga,resa,umgås med familj & vänner Och då jag precis har kommit igång med mitt bloggande så vet jag inte riktigt vad som kommer att skrivas men att det finns massor det är helt klart Enjoy!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela