lyckoslanten

Denna blogg kommer att handla om mig & min familj och allt vad vi har för oss. Häng med vetja...

Veckans sammanfattning

Publicerad 2013-06-01 08:15:00 i Allmänt,

I söndags körde jag min man till Huddinge, för därifrån åkte deras semsterbil mot Norrtälje bye bye älskling.
När jag skulle åka droppa det vatten från bilen, trasig kylare ?? Fyllde på vatten åkte hem. Gick bra.
Måndag, bilen droppar, fyller på vatten, åker till jobbet, droppar inte på hela kvällen, butiken stänger 21.00 åker hem åt men tempmätaren står på RÖTT och läcker vatten hör hur det kokar som fan under motorhuven, efter många om och men får jag hjälp av en man som också bor åt samma håll, fick hem bilen och då läcker den inte alls.
Tisdag morgon ringer jag verkstan i Bålsta får lämna in bilen satt som på nålar hela vägen för om tempmätarren skulle slå i taket nej inte rörde den på sig, men när jag kom dit och stängde av motorn hör jag hur det bubblar på höger sida medans jag e kvar i bilen hua lämna ifrån mig nycklarna och sen tog jag en promenad till vårdcentralen för jag skulle ta en spruta samt min B12:a. Sen hem med bussen och bara vänta på att få ringa påeftermiddagen till verkstan och höra hur det har gått, ringde vid halv 3 då hade dom hissat upp bilen så han visste inte mer än att den inte skulle bli klar. PANIK hur ska jag ta mig till jobbet imorgon bitti, jo fick skjuts av en jobbarkompis som börjar ungefär samtidigt som mig TUR fick även sluta lite tidigare så jag kunde åka med henne hem 
Bilen blev inte klar idag heller motorvärmarkroppen som läcker suck den blir klar imorgon
Torsdag, fick skjuts av min systerdotter till jobbet och hon hämtade mig också på kvällen puh vad skönt. Och bilen blev inte klar idag heller för delen dom fick va trasig suck..... imorgon blir den klar tur det för då är det FREDAG och då ska jag hämta min man från semestern.
Fredag, ska hämta min man i Järva Krog kl 9.00 men bilen e inte klar, fick köra min systerdotter till hennes jobb så jag kunde låna bilen och hämta honom, sen bara hem slänga i oss en kopp te för att sen hämta henne från jobbet, ringde verkstan och dåhade bilen precis blivit klar och den va hel igen, så vi åkte förbi och hämta ut den, hem med den och vikäkade lunch, sen åkte Jossan hem och vi åkte till Bålsta för att hämta Jennifer, därefter till vårdcentralen för att kolla hur det va med hennes knöl på halsen, domhade inte hittat nåt avvikande på blodproven förutom ett något förhöjt värde av något jag kommer inte ihåg vilket men hon fick ta nya prover samt kollav blodsocker, sitta och vänta igen men till slut kom vi in till läkaren och fick veta att det INTE va nåt fel på blodsockret och dom andra proverna får vi besked om några veckor samt att vi ska få en remiss till Akademiska Sjukhuset för att görra ett uljtraljud på knölen, jaha ja in på ICA och handla lite sen hem med varorna innan vi åkte till min syrra med familj tittade på Jossans killes bil och va ute och provkörde den vi ska köpa den när vi får lön har ju verkligen märkt att vi behöver en bil till när vi bor på landet. Satt och fikade och pratatde massa gamla minnen tiden rusa iväg så vid 20.00 va vi hemma åt korv med bröd sen skulle vi titta på en film men vad händer jag & min man somna i varsin hörna på soffan, vaknade upp vid midnatt men då va det ju bara att lägga sig i sängen, e man slut efter denna vecka eller???

Kommentarer

Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Publicerad 2013-06-01 14:15:34

Tack så mycket! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lillemor

Jag heter Lillemor och är gift och har tre flickor. Jobbar som butiksbiträde på Willys. Gillar att sjunga,resa,umgås med familj & vänner Och då jag precis har kommit igång med mitt bloggande så vet jag inte riktigt vad som kommer att skrivas men att det finns massor det är helt klart Enjoy!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela